trullsans pläjs

2015-10-12
21:16:56

Tömning och bärsärkargång

Robban sa ju i ett svagt ögonblick igår att jag ju, om jag ville, kunde börja tömma hallarna "så smått" 
Jag gjorde som jag blev tillsagd och satte igång idag. 

"Så smått" tömt. 😜

Jag trodde att den tomma hallen skulle få mig att känna mig ganska så nöjd med mig själv. Nu var det ju lixom på gång med renoveringen. Men sen slog det mig att tänk om Robban kommit på andra tankar idag när han varit på jobbet. Och att han, när han kommer hem, skulle säga att "Äh, vi väntar med renoveringen. Vi ställer tillbaka allting" Den risken kan man ju bara inte ta!! Så jag gick helt sonika ner i garaget och hämtade en kofot och gick bärsärkargång på panelen. Bye bye bastu känsla!!! Fram kom (enligt mig) universums fulaste tapet. Sen att den är hyper modern just nu det bryr jag mig inte om.  




Hej ljuva 60-tal

Jag gick på med kofoten och fick ut aggressioner för år framöver.  Det enda av panelen som jag lät sitta var där det fanns elkontakter. Allt som har med el att göra skrämmer slag på mig. Det är knappt att jag vågar sätta in en sladd i ett eluttag bara. 
Jag vet att det inte är några problem om man bara slår av huvudströmmen. Men inte ens det litar jag på. Så jag fick helt enkelt låta det vara tills Robban kom hem och fixade. 

Bruten ström och pannlampa. 

I allt brytande kom en trävägg fram som vi funderar på att behålla. 😊



Halva väggen nere!! Och redan nu börjar vi fråga oss VAD HAR VI GETT OSS IN PÅ?!?!? Men det ska förhoppningsvis bli bra...... Så småningom. 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: