trullsans pläjs

2007-02-28
23:40:22

Terry Evans en bluff??

Ja, jag har verkligen börjat bli tveksam på om han verkligen är så där grymt duktig som jag alltid har trott. Ja, grymt duktig är jag väl fortfarande övertygad om att han är. Men på vad? Prata med andar eller blåsa folk på pengar??
Idag har jag för andra gången varit på en storseans med just Terry. för några dagar sedan råkade jag av en ren tillfällighet trilla in på ett forum på familjeliv som handlade om just Terry Evans. Där fanns det en skeptiker som på alla sätt och vis ville bevisa att Terry var en bluff. Han radade upp "bevis" efter "bevis" på att Terry sysslar med ngt som tydligen kallas Cold reading. Han skrev en massa saker som Terry alltid tar upp iunder sina seanser.
Tex.
Någon som hade ont i knät?
Någon som hade ont i magen?
Att man fick ställa sig upp och sjunga "ja må hon leva"? 
Att  andarna pratade om bilkörning? (Att någon var kass på att köra bil)
Att andarna pratade om trasiga hushållsmaskiner?
Att det var problem med gravstenar?

Jag gav mig f*n på att efter seansen så skulle jag minsann skriva till den där killen och tala om att det där togs minsann aldrig upp.

Men nu känns det som om jag istället har gått över till killens sida och blivit en skeptiker. För ALLT det där togs upp. Och när jag tänker tillbaka på förra seansen jag var på med honom så var seanserna, och påståendena från Terry slående lika.
På förra seansen jag var på så stälde vi oss inte upp och sjöng, men i övrigt så hade han i stort sett samma budskap på båda seanserna. min "tro" har verkligen fått sig en riktig törn i kväll måste jag nog erkänna.
Jag känner mig fortfarande 100% övertygad om att det finns ett liv efter detta, men jag tror inte att Terry har förmågan att ha kontakt med dom på "andra sidan"
Så jag tror nog att Terry är en bluff.
En tanke som slog mig när jag åkte hem var att SHIT!!! Vad den mannen måste ha stålar. På kvällens seans var ca 250pers. Gånga det med 160kr som seansen kostade. Minus hyran för lokalen och "lönen" till hans "Kumpaner" Och alla Terrys seanser blir ju utsålda på nolltid. Massa klirr i kassan för herr Terry det. *Nickar*

på den första senasen jag var med Terry så ställde vi oss inte upp och sjöng, men däremot så tog han upp en kvinna på scenen. Han talade om för henne att hon var en perfektionist. Kvinnan nekade ett tag, men gav sedan med sig och erkände att jo, ibland. Han sa till henne att hon minsann inte var lätt att leva med och att hon och Terry aldrig skulle ha kunnat leva ihop. Kvinnan bara skrattade, men höll sedan med honom. Han stod nära henne och kände då av hennes onda axel, rygg, mage och knä. Och jodå, mitt i prick kvinnan höll med. Det hela avslutades med att hennes mamma tog kontakt och ville säga grattis genom att få alla till att sjunga "ja må hon leva"
Bortsett från just sjungandet så var det PRECIS samma sak på förra seansen. Hrm.... mycket konstigt.
En sak är nu säker. Terry ska INTE få mina pengar fler ggr.
Kommentarer:
2007-05-17 @ 09:45:06
#1: Nilla

Hej, har oxå varit på en seans med Terry Evans, och jag minns att jag tyckte det var helt fantastiskt att äntligen få se honom live...
men som du skriver han tog upp exakt samma saker på denna seans jag var på ( i Västervik) som på alla andra seanser, verkar det som .
Man börjar verkligen tvivla på om han är en bluff eller ej :/

2007-05-22 @ 18:07:37
#2: Mamma1

Länken går till en artikel som beskriver hur Terry Evans också använder cold reading på TV.

2007-05-22 @ 22:05:39
#3: linn

tråkigt att höra, han är min favorit. men på andanas makt träffade han ju rätt..

2008-03-13 @ 13:21:03
#4: Johan

Till Linn
Tänk på att andarans makt har för syfte ett verka trovärdigt och personerna som arbeter med programmet själva tror på det samt att det är redigerat. Skulle programmet påskina att Terry E mfl är bluff så tror jag att det inte fins nånon som vill ställa upp i programmet. Vad tar då programmakarnas arbete vägen?? Precis! de blir arbetslösa.
Så det ligger i sakens natir att framställa och redigera programmen så att medierna blir trovärdiga. Så att du och alla andra fortsätter titta och de kan sälja reklamintekter osv.
Så länge du tror ochandra tror kommer medierna att fortsätta vara träffsäkra. När ni börjar granska dem
och läser på om Cold reading och granskr dem utifrån de kommer nog många att tappa tron.
Johan

2008-03-13 @ 13:21:17
#5: Johan

Till Linn
Tänk på att andarans makt har för syfte ett verka trovärdigt och personerna som arbeter med programmet själva tror på det samt att det är redigerat. Skulle programmet påskina att Terry E mfl är bluff så tror jag att det inte fins nånon som vill ställa upp i programmet. Vad tar då programmakarnas arbete vägen?? Precis! de blir arbetslösa.
Så det ligger i sakens natir att framställa och redigera programmen så att medierna blir trovärdiga. Så att du och alla andra fortsätter titta och de kan sälja reklamintekter osv.
Så länge du tror ochandra tror kommer medierna att fortsätta vara träffsäkra. När ni börjar granska dem
och läser på om Cold reading och granskr dem utifrån de kommer nog många att tappa tron.
Johan

2008-04-04 @ 11:55:46
#6: En annan

Det är rätt vanliga saker som Carl von Blixen nämner på familjeliv, och det är nog svårt att veta om Terry upprepar dem för att det är just vanliga problem. Överviktiga kvinnor har ofta ont i knäna, därför får de ofta budskapen att de har ont i knäna. Olyckligt? Ja visst. Bevis för coldreading? Absolut inte!

2009-02-28 @ 21:33:35
#7: Ove

Terry Evens? låter som namnet på en porrskådis!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: